چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم
فصل آخر حماسه «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم» از نظر بصری خیره کننده و از نظر احساسی رضایت بخش است، با نتیجه ای که ممکن است والدین را در بین مخاطبان کمی اشک آور بگذارد .
فیلم اول ما را با یک پسر وایکینگ بی دست و پا به نام هیکاپ (جی باروچل) - که او نیز پسر یک رئیس خشن است - و یک اژدهای خطرناک به نام بی دندان آشنا کرد. در جزیره پرتگاه هیکاپ، برک، جوانان برای کشتن اژدها آموزش دیدند، اما هیکاپ پس از زخمی کردن اژدهای خشم شب در ابتدا با Toothless دوست شد و حتی یک دم مصنوعی برای او ساخت. برکیان ها به پیروی از آنها یاد گرفتند که می توانند با اژدها دوست شوند و با آنها دوست شوند.
اکنون، پدر هیکاپ رفته است و هیکاپ در تلاش است تا جای او را به عنوان یک رهبر بگیرد. در همین حال، برک در حال تلاش برای مراقبت از جامعهای است که به سختی میتواند اژدهایی را که تعدادشان بسیار بیشتر از مردم است، مهار کند.
دو شخصیت جدید در این فیلم سوم مورد توجه قرار گرفته اند و معلوم می شود که Toothless آخرین همنوع او نیست. یک ماده سفیدپوست که توسط آسترید (آمریکا فررا) به عنوان خشم نور لقب گرفته است، وارد میشود - صحنه فیلم Toothless که تلاش میکند با یک رقص جفتگیری عجیب و غریب از او خواستگاری کند، یکی از نکات برجسته فیلم است. اما او بخشی از یک تله پیچیده توسط شکارچی اژدهای بی رحم، گریمل ترسناک (F. Murray Abraham) است که مصمم است بدون دندان و تا آنجا که می تواند اژدهایان دیگر را بکشد. هیکاپ، آسترید و دیگر برکیان ها با هم کار می کنند تا گریمل را از اژدهایان خود و از دنیای پنهان، پناهگاه مخفی اژدها دور نگه دارند.
گاهی اوقات شوخی در فیلم می تواند بیش از حد احمقانه باشد، و معرفی مجدد شخصیت ها می تواند کمی ناخوشایند باشد، به خصوص زمانی که یکی از نوجوانان سعی می کند با مادر هیکاپ والکا (کیت بلانشت) معاشقه کند. فیلمنامه همچنین با توهینهای احمقانه بین شخصیتهای دوقلو و خط داستانی بیش از حد استفاده شده در مورد آمادگی یک زوج برای ازدواج ضعیف شده است. اما صحنه آغازین آزادسازی اژدهایان در قفس به طرز هیجان انگیزی روی صحنه می رود و وقتی فیلم با مضامین عمیق تر خود راحت تر می شود، به سرعت بهتر می شود. شخصیتها باید برخی از ایدههای خود را درباره سنت، تغییر، آنچه که خانه را میسازد و از دست دادن به عنوان «بخشی از معاملهای که با عشق همراه است» تجدید نظر کنند.
تصاویر نفس گیر فیلم همراهی مناسبی برای مبارزات احساسی شخصیت ها فراهم می کند. راجر دیکینز، فیلمبردار چیره دست، به عنوان مشاور در هر سه فیلم حضور داشت و من حدس میزنم که او در ایجاد کیفیت عالی نور طبیعی، بهویژه در صحنههای پرواز و برخورد خیرهکننده با نور فسفری نقش داشته است. تصاویر ما را در دنیایی غنی از فانتزی نگه میدارند - تغییرات در گونههای اژدها همچنان خیرهکننده است - دنیایی که همیشه مبتنی بر ترسها و احساسات انسانی است که بسیار واقعی و بسیار تکاندهنده هستند.