بررسی فیلم پارک ژوراسیک 2: دنیای گمشده
بررسی فیلم پارک ژوراسیک 2: دنیای گمشده
هیبت کجاست؟ این حس کجاست که اگر دایناسورها واقعاً روی زمین راه میرفتند، فیلمی درباره آنها بیشتر از یک فیلم هیولا بود؟ اوووه ها و آه ها کجا هستند؟ فیلم پارک ژوراسیک 2: دنیای گمشده، حتی واضحتر از «پارک ژوراسیک» (1993) نشان میدهد که مطالب زیربنایی آنقدر امیدوارکننده است که شایسته داستانی است که در خلبان خودکار نوشته نشده باشد. استیون اسپیلبرگ، یک فیلمساز با استعداد، باید مطالب را دوباره تصور میکرد. ، باید آن را از چشم کسی که به دایناسورها نگاه می کند می دید، نه از دید کسی که به دنباله گیشه نگاه می کند .
برای تماشای آنلاین فیلم و سریال های مختلف از جمله این فیلم خارجی به سایت فیلم نماوا سر بزنید.
فیلم از نظر فنی خوب ساخته شده است، بله. دایناسورها به طرز شگفت انگیزی واقعی به نظر می رسند، و ما می بینیم که آنها در میانه اقدامات 360 درجه فرو می روند. مردی سوار بر موتورسیکلت حتی بین پاهای یک جانور در حال دویدن سوار می شود. می توان گفت که موجودات این فیلم از هر نشانه قابل مشاهده ای از جلوه های ویژه فراتر می روند و به نظر می رسد که روی زمین راه می روند. اما همان رئالیسم در مورد شخصیتهای انسانی که با قراردادها و فرمولهای اکشن مقید شدهاند و برای انجام کارهای احمقانه نوشته شدهاند تا بتوانند توسط دایناسورها تعقیب شوند و گاهی آنها را بخورند، آورده نشده است.
تماشای انیمیشن جدید دوبله فارسی و دانلود فیلم ترسناک در سایت فیلم نماوا فراهم شده است.
شاید دیگر خیلی دیر شده بود. شاید زمان فکر کردن به این پروژه قبل از فیلم اول بود، زمانی که همه احتمالات در اختیار اسپیلبرگ بود. او باید رمان اصلی مایکل کرایتون را کنار میگذاشت، زیرا میدانست که تنها یک چیز برای او مفید بوده است: توضیحی برای اینکه چرا دایناسورها ممکن است در میان ما راه بروند. همه چیزهای دیگر--ممبو-جامبوی علمی، طرح پارک موضوعی-- فقط بازیافت فیلم های دیگر بود. ما قبلاً از درس های توطئه قدیمی خسته می دانیم، در مورد طمع و غرور انسان، و اینکه چگونه مجازات می شود، و چرا مزاحمتی برای دخالت در مادر طبیعت ندارد.
بسیاری از تماشاگران برای تماشای بهترین فیلم های درام و دانلود جدیدترین فیلم های اکشن به سایت فیلم نماوا مراجعه میکنند.
چرا یک شبه مستند که در آن عناصر معمول طرح به سادگی نادیده گرفته میشوند و شخصیتها به ناشناختهها میروند و از آنچه پیدا میکنند شگفتزده و وحشت زده نمیشوند؟ لحظاتی در اولین "پارک ژوراسیک" وجود دارد که حس واقعی شگفتی را به تصویر می کشد، اولین باری است که ما موجودات برازنده و شگفت انگیز ماقبل تاریخ را می بینیم که در آرامشی باشکوه فراتر از درختان حرکت می کنند. اما به زودی با نقشه ای به اندازه آنها کاهش می یابد. آنها را به تعقیب و ترساندن شخصیت های انسانی مانند هر فیلم هیولایی مجبور می کند.
دستهی دیگری از فیلم ها مانند فیلم جنایی نیز مورد استقبال مخاطبین قرار گرفته است و به همین منظور بهترین فیلم های جنایی در این دسته بندی قرار گرفته است.
"دنیای گمشده" حتی آشکارتر است. داستان دلیلی را برای دانشمندی (جف گلدبلوم) برای بازگشت به جزیره ای که دایناسورها در آن زنده می مانند. دوست دخترش (جولیان مور) در حال حاضر آنجاست. او یک متخصص تجهیزات را به همراه می آورد و یک "مستندگر ویدئویی" (که مجهز به یک اسباب بازی توریستی کوچک دوربین فیلمبرداری است و به نظر نمی رسد مطمئن باشد که چگونه از آن استفاده کند). آنها در جزیره فرود می آیند، به زودی از موجودات ماقبل تاریخ عکاسی می کنند و فیلمنامه آنقدر بی دقت است که تازه واردان داستان حتی اجازه ندارند در اولین باری که طعمه خود را می بینند، تعجب خود را ابراز کنند.
بیشتر فیلم، به خصوص صحنه های اکشن، در شب در زیر باران فیلمبرداری می شود. من فرض می کنم که برای ارائه پوشش بهتر برای جلوه های ویژه است. ما دایناسورهای نسبتا کمی را در نور روشن می بینیم، و این غرور به حدی است که حتی کنفرانس مطبوعاتی اعلام یک پارک دایناسور جدید در سن دیگو در نیمه های شب برگزار می شود. صحنه های شبانه همچنین به اسپیلبرگ اجازه می دهد تا از آشناترین علامت تجاری بصری خود، پرتوهای قابل مشاهده چراغ قوه های قدرتمند استفاده کند، اما جدای از آن لمس، اسپیلبرگ واقعاً در تصویر حضور ندارد: به نظر می رسد دنباله ای است که استاد به آن می دهد. یک شاگرد، و شما احساس می کنید که اگرچه تلاش زیادی برای جلوه های ویژه انجام شد، اما علاقه اسپیلبرگ به داستان ظاهری بود.
پخش زنده رایگان و سریال آکتور را در نماوا تماشا کنید.
کلید ضعف فیلم اینجاست: بسیاری از سکانسهای استادانه فقط برای بودن وجود دارند. توالی های دقیق در یک فیلم بهتر، آنها در داستان نقش آفرینی می کردند. به عنوان مثال، قسمت کشیده تریلر تحقیقاتی آویزان را در نظر بگیرید، که بر فراز صخره ای آویزان است در حالی که شخصیت ها بالای یک قطره وحشتناک آویزان هستند و یک قهرمان سعی می کند تریلر را از سقوط نجات دهد، در حالی که دایناسور حمله می کند. این فقط همان چیزی است که به نظر می رسد، یک سکانس اکشن. هیچ چیز بیشتر. به هیچ چیز منتهی نمیشود یا از آن خارج نمیشود، و ضروری نیست، مگر برای پر کردن زمان صفحه نمایش. این مانند یک اعتراف است که سازندگان فیلم نمیتوانستند به چیزی جذابتر از خط داستانی واقعی فکر کنند.
شخصیت دختر گلدبلوم (ونسا لی چستر) را نیز در نظر بگیرید. چرا او اینجاست؟ قرار گرفتن در معرض خطر، الهام بخشیدن به اختلافات ساختگی داخلی، و طرح مطالبات به گونه ای که طرح بتواند از A به B برسد. در یک نقطه، در داخل تریلر، او می ترسد و فوراً می گوید که "می خواهد به جایی واقعی برود. پس گلدبلوم و یک شخصیت دیگر او را در قفسی قرار دادند که آنها را بالای جنگل می برد، پس از آن گلدبلوم باید از قفس پایین بیاید، پس از آن من می پرسیدم چرا آنها در قفس اول بالا رفته اند. (در اوایل فیلم مشخص می شود که دختر یک ژیمناستیک است؛ بعداً فیلم این اصل باستانی را رعایت می کند که هر ژیمناستیک در فیلم دیر یا زود با میله ای روبرو می شود.)