شاخ ها
شاخها فیلمی درباره تاریکی است. تاریکی انسان تاریکی فراطبیعی تاریکی واقعی فیلمسازی با نور کم. این یک فیلم لزج، خشن و خشن است که همیشه با هم جمع نمیشود، اما بهطور غیرقابل انکاری احساس میکند که از شور و شوق سازندگانش، بهویژه اسکات کوپر کارگردان و تهیهکننده گیلرمو دل تورو، بیرون آمده است. مانند دیگر آثار قبلی، افرادی را در حاشیه اقتصادی متمرکز می کند که وزنه های احساسی سنگینی را تحمل می کنند. مانند دیگر آثار دومی، دنیایی را تصور می کند که در آن درد واقعی می تواند درهایی را به روی وحشت غیرقابل تصور باز کند. (همچنین می توان به راحتی برخی از مضامین کارهای قبلی نیک آنتوساکا را در این پروژه دنبال کرد، برای همه شما طرفداران کانال صفر). ژانر و کسانی که به سرعت روند "ترسناک بالا" را حذف می کنند، در اینجا چیزهای زیادی برای انتقاد پیدا می کنند، اما آنها همچنین می خواهند مهارت چشمگیر، گروه متعهد و جاه طلبی قابل توجه این فیلم را نیز بنویسند. ممکن است «آنتلرز» از پتانسیلهایش کوتاه بیاید، اما من گمان میکنم در طول سالها طرفداران زیادی پیدا کند .
به نظر می رسد سال ها از اولین باری که درباره فیلم کوپر شنیده ایم، می گذرد، فیلمی که قرار بود در آوریل 2020 اکران شود و سرانجام 18 ماه بعد اکران می شود. «آنتلرز» بر اساس داستان کوتاه آنتوسکا، پسر آرام، در شهر کوچکی در اورگان اتفاق میافتد، یکی از آن جوامع سابقاً یقهآبی که به دلیل شکستهای اقتصادی و اعتیاد به مواد مخدر ویران شده است. پل میدوز (جسی پلمونز) کلانتر سربسته این گوشه از جهان است، مکانی که احساس میکند یک نسل پیش پررونق بوده و ممکن است یک نسل دیگر وجود نداشته باشد. خواهر پل جولیا (کری راسل) به خانه بازگشته است به مکانی که قبلاً آسیب های مربوط به دوران کودکی او را برانگیخته بود و اکنون به نظر می رسد شاید تاریک ترین شهر روی زمین باشد.
جولیا همچنین به شغل معلمی بازگشته است، جایی که به بچه آرام کلاس، لوکاس (جرمی تی. توماس) علاقه نشان می دهد. او یکی از آن پسرهایی است که کمی بیش از حد ساکت و شلخته به نظر می رسد، که نشان می دهد شاید چیزی در خانه خیلی اشتباه است. جولیا متوجه میشود که مادر لوکاس چندی پیش فوت کرده و پدرش فرانک (اسکات هیز) را برای مراقبت از او و برادر لوکاس، آیدن (سویر جونز) رها کرده است. همه مشکوکند که این یک خانه بد است، اما آنها هیچ ایده ای ندارند. در صحنه افتتاحیه بسیار مؤثر و لحنآمیز، فرانک و یکی از همکاران سازنده مواد مخدر مورد حمله ... چیزی قرار میگیرند. از آن زمان، او در خانهاش حبس شده و از نظر فیزیکی از هم جدا میشود. او تقریباً وحشی است، تلاقی بین یک گرگینه و یک زامبی، و لوکاس فقط شب در خانه اش را قفل می کند و امیدوار است پدر بدتر نشود. او بدتر خواهد شد.
فیلمبرداری فلوریان هافمایسترهمکار ترنس دیویس در فیلمهای «دریای آبی عمیق» و «یک شور آرام» و همچنین دامپزشک سریال «ترور» از شبکه AMC که لحن مشابهی با این پروژه دارد)، «شاخها» از نظر بصری است. فیلم مطمئن سایهها را طوری در بر میگیرد که باعث میشود برای تشخیص وحشت در گوشهی تاریک اتاق به جلو خم شوید، اما هرگز تا حدی که احساس ناهماهنگی یا خستهکننده کنید. کوپر و هافمایستر زبان بصری قابل توجهی به فیلم می دهند، و تدوین توسط دیلن تیچنور بزرگ («خون خواهد بود») POV های اجباری و زوایای نگران کننده را حتی بیشتر می کند.
اگر نقطه ضعفی در «Antlers» وجود داشته باشد، به نظر می رسد که فیلمنامه تا چه اندازه مایل است به جای شخصیت های درگیر، روی آن مضامین خط بکشد. ما هرگز واقعاً با هیچیک از این افراد آشنا نمیشویم و نقشهای فرعی که توسط بازیگران با استعدادی مانند امی مدیگان و گراهام گرین بازی میشوند، بهطور خاص احساس میکنیم که توسعهیافته نیستند. راسل و پلمونز کارهای سنگینی را انجام می دهند تا نقش هایشان سه بعدی به نظر برسد، اما هر دو آنقدر با استعداد هستند که آدم آرزو می کند کمی گوشت بیشتر برای جویدن وجود داشته باشد. همچنین فیلمی است که می تواند در لحن جدی مرگبار خود احساس یکنواختی داشته باشد. کمی شوخ طبعی برای شکستن شکنجه کودک ممکن است به تعادل آن کمک کند.
اسکات کوپر درباره افراد شکسته فیلم می سازد. گیرمو دل تورو چندین فیلم درباره مکان های شکسته ساخته است. آنها هر دو مجذوب تاریکی هستند و طرفداران کارشان باید ببینند که برای «Antlers» چه چیزی از آن بیرون کشیدهاند.